Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Vi har avtal med och använder oss av klarna som enda betallösning. Med klarna kan du välja att betala direkt via klarna, betala med kort, 14 dagars faktura eller att delbetala dina köp.
Betalningsvillkor för klarna finns angivet i kundvagnen & kassan i form av länk till klarnas betalningsvillkor, se här: Villkor för Klarna Checkout.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller om förseglingen brutits och produkten inte är defekt. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Garantier och service

Swibe ger 2 års garanti på alla produkter i sortimentet.
Vid fel på produkt så skickas denna till vårat lager i Västberga:
Elektravägen 31
126 30 Hägersten
Var noga med att kontakta oss för att upprätta en retur-/bytesprocess.

 

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter i klarna Checkout. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Vår webbshop är krypterad med SSL-certifikat samt att dina personuppgifter som du uppger i kassan lagras säkert hos Klarna, se mer här: Villkor för köp med Klarna.

Dataskyddspolicy

Vi på Swibe (Intelligent Brands AB) samlar in data i olika former för att kunna fullfölja vårat åtagande gentemot dig som kund. Insamlingen av data sker enligt de krav som ställs i GDPR förordningen (General Data Protection Regulation).
Vi är noga med att alltid se till så att personuppgifter lagras på ett säkert sätt och vi har interna rutiner och tekniska skyddsåtgärder som gör att ingen kan ta del av uppgifter om det inte finns tillräckliga skäl för det som exempelvis vid behandling av ordrar.
Vi vill att alla våra kunder och anställda ska känna sig trygga i att deras personuppgifter hanteras på rätt sätt.

Vi delar aldrig ut personuppgifter utanför EU och de uppgifter som delas ut är till myndigheter på grund av rättsliga krav eller till leverantörer för att fullfölja våra åtaganden gentemot våra kunder.

För dataskyddsfrågor rörande Swibe appen, se: https://www.swibe.se/dataskyddspolicy-swibe-app/

Kontaktformulär

Vi använder oss av kontaktformulär på vår hemsida swibe.se. Dessa används för att du som kund på ett enkelt sätt ska kunna kontakta oss vid intresse av våra produkter och tjänster.
Informationen kommer att oavkortat gå till vårat mailsystem. Mailsystemet är skyddat med autentisering med hög säkerhetsnivå. Kontaktformulären omfattar personuppgifter från privatpersoner såväl som kontaktpersoner på företag.
Personuppgifter som kan komma att lagras via kontaktformulären är namn, e-post, telefonnummer & beskrivning av ärende. Vi rekommenderar att du som kund aldrig uppger några andra personuppgifter än de som specifikt efterfrågas.
Rättslig grund för lagring: Berättigat intresse. Detta eftersom de som kontaktar oss via kontaktformulär är en befintlig eller potentiell kund.
Uppgifterna raderas när vi inte anser att det längre finns ett berättigat intresse gentemot kunden.

Rättigheter för dig som har personuppgifter hos oss

Du som registrerad hos oss har flera rättigheter som du bör känna till.
Du har rätt att en gång per år begära ut ett registerutdrag kostnadsfritt.
Du har rätt till att få dina personuppgifter korrigerade om de skulle vara felaktiga, ofullständiga eller missvisande och du har rätt att begränsa behandlingen av personuppgifter tills de blir ändrade.
Du har rätt att bli glömd, men radering av personuppgifter kan inte ske om det krävs för att fullfölja ett avtal eller om annan svensk/europeisk lag, domstols- eller myndighetsbeslut säger annat, samt om det har lagligt stöd av berättigat intresse. Om du inte håller med om det berättigade intresset eller tycker att det är felaktigt så har du rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter.
Du har också rätt att när som helst dra in ett samtycke, lämna klagomål om behandlingen till Datainspektionen eller invända mot direktmarknadsföring.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

 

Leveranstid & fraktvillkor

Swibe har avtal med postnord som sköter alla våra leveranser.
Leveranstid varierar mellan 1 till 3 arbetsdagar för varor i lager.
Ej uthämtade paket returneras efter 14 dagar.

Med postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 129:-.

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du skicka tillbaka varan till oss.

Använd formuläret under sidan “kontakt” för returer.

 

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar dock alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

 

Anti-spam Policy

Smarthomebutiken skickar aldrig ut såkallade spam-meddelanden. De nyhetsbrev som våra kunder kan prenumerera på innehåller alltid nyttig information till kunder samt nyheter i webshoppen eller nyheter vad gäller företaget. All information som vi skickar ut har alltid ett tydligt syfte i form av att informera dig som kund om viktig information eller nyheter.

 

Kontaktuppgifter Personuppgiftsansvarig:

Swibe / Intelligent Brands AB
E-post: info@swibe.se